Regulamin sklepu internetowego favorite.pl
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie internetowym oraz prawa i obowiązki Klientów i Sprzedawcy wynikające z umów zawieranych na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Definicje użyte w Regulaminie:
a) Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce;
b) Indywidualny Przedsiębiorca – Kupujący będący osobą fizyczną zawierającą umowę (w tym umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Kupującego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
c) Klient – osoba korzystająca ze Sklepu, która może być, osobą fizyczną mającą pełną zdolność do czynności prawnych (co do zasady, osoba, która ukończyła 18. rok życia), osobą prawną lub jednostką organizacyjną, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
d) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22¹ Kodeksu cywilnego);
e) Przedsiębiorca – osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna dokonująca czynności prawnej ze Sprzedawcą w związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
f) Konto Klienta – zbiór informacji o Kliencie, przechowywanych przez Sprzedawcę w systemie teleinformatycznym, obejmujący dane Klienta służące realizacji zamówień, historię zamówień, dane o preferencjach oraz dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień;
g) Regulamin – niniejszy regulamin;
h) Sklep lub Sklep internetowy – sklep internetowy działający pod adresem https://favorite.pl/, prowadzony przez Sprzedawcę, za pośrednictwem którego Sprzedawca oferuje Towary Klientom;
i) Sprzedawca – Befaszczot sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), ul. Paderewskiego 7, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000407099, NIP: 9372661808, REGON: 00013943600000, kapitał zakładowy: 855.000,00 zł, tel.: +48 603 871 762, e-mail: sklep@favorite.pl;
j) Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do Klienta w sposób umożliwiający dostęp do tych informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim służą, oraz pozwalające na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.);
k) Towary – produkty oferowane do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, stanowiące rzeczy ruchome. - Podane w Sklepie ceny są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT oraz inne należności publicznoprawne, ale nie obejmują kosztów dostawy i płatności, które są określane podczas składania zamówienia.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie przez Klienta. Korzystanie z usług Sklepu oznacza akceptację treści Regulaminu.
§ 2 Rejestracja konta i zakupy bez logowania
- Klienci mogą dokonywać zakupów w Sklepie na dwa sposoby:
a) poprzez rejestrację i zalogowanie na Konto Klienta,
b) bez rejestracji i logowania (zakupy jako gość). - Rejestracja Konta Klienta:
a) Utworzenie Konta Klienta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Sklepu. W formularzu Klient podaje dane oznaczone jako obligatoryjne, w tym:
– imię i nazwisko lub firmę,
– adres,
– adres wysyłki (jeżeli jest inny),
– adres poczty elektronicznej,
– w przypadku przedsiębiorców – także NIP.
oraz zaakceptowanie treści Regulaminu oraz polityki prywatności.
b) Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta wysyłana jest wiadomość z prośbą o potwierdzenie podanych danych poprzez kliknięcie zawartego w niej linku. Konto Klienta zostaje założone z chwilą potwierdzenia. - Zakupy bez rejestracji (jako gość):
a) Klient, który nie chce zakładać Konta, może dokonać zakupu, podając jedynie dane niezbędne do realizacji zamówienia. Wymagane są w szczególności:
– imię i nazwisko,
– adres wysyłki,
– adres poczty elektronicznej,
– numer telefonu.
b) Klient dokonujący zakupu jako gość jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu oraz polityki prywatności przed złożeniem zamówienia.
c) Dane Klienta dokonującego zakupu jako gość są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówienia, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
4. Klient może w każdej chwili usunąć swoje Konto w Sklepie poprzez przesłanie odpowiedniego żądania na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@favorite.pl.
5. Klient posiadający Konto może korzystać z dodatkowych funkcjonalności Sklepu dostępnych wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Logowanie odbywa się poprzez podanie loginu (adresu e-mail) oraz hasła ustalonego podczas rejestracji. Klient zobowiązuje się do zachowania hasła w tajemnicy i niedopuszczania innych osób do korzystania ze swojego Konta.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Klienta w przypadku naruszenia Regulaminu, w szczególności gdy Klient:
a) podał nieprawdziwe, niepełne lub nieaktualne dane,
b) dopuścił się działań naruszających dobra osobiste innych Klientów, Sprzedawcy lub osób trzecich,
c) korzystał ze Sklepu w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego.
7. W przypadku usunięcia Konta ponowna rejestracja może zostać zablokowana.
8. Usunięcie Konta nie wpływa na ważność wcześniejszych transakcji zawartych za pośrednictwem Sklepu.
§ 3 Składanie zamówień
- Klient może za pośrednictwem Sklepu dokonywać zakupu Towarów w następujący sposób:
a) po zalogowaniu się na Konto Klienta,
b) bez rejestracji i logowania (zakupy jako gość). - Procedura składania zamówienia:
a) Klient wybiera interesujące go Towary i dodaje je do „koszyka”, a następnie zatwierdza wybór, klikając odpowiednią opcję na witrynie Sklepu,
b) Po zatwierdzeniu listy wybranych Towarów Klient:
i. wybiera dostępny sposób dostawy i płatności,
ii. potwierdza całkowitą cenę Towarów, obejmującą podatek VAT, ewentualne cło oraz koszty dostawy i dokonania płatności (jeśli występują),
iii. w przypadku Klienta niezalogowanego – podaje dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym: imię i nazwisko, adres wysyłki, adres e-mail, numer telefonu oraz akceptuje treść „Regulaminu” i „Polityki prywatności”. - Klient składa wiążącą ofertę zakupu Towarów, zatwierdzając zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Po tym momencie zmiana treści zamówienia nie jest możliwa.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów umieszczonych w koszyku, na warunkach wyświetlonych w Sklepie, w szczególności zgodnie z ust. 2 lit. b powyżej.
- Po złożeniu przez Klienta oferty, Sprzedawca niezwłocznie wysyła Klientowi wiadomość e-mail zawierającą:
a) potwierdzenie otrzymania oferty (zamówienia),
b) szczegółowe warunki złożonej oferty,
c) kopię niniejszego Regulaminu. - Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą przesłania Klientowi przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z wyraźnym potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Potwierdzenie otrzymania zamówienia, o którym mowa w ust. 5, nie jest równoznaczne z akceptacją oferty Klienta przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
a) brak dostępności Towaru,
b) podanie przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych niezbędnych do realizacji zamówienia,
c) podejrzenie naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa przez Klienta. - W przypadku odmowy realizacji zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przyczynie odmowy i, jeśli płatność została dokonana, zwróci otrzymane środki w terminie do 7 dni roboczych.
§ 4 Zapłata
- Dostępne metody płatności:
Sprzedawca udostępnia Klientom różne metody płatności, które są każdorazowo wymienione po wybraniu przycisku „Przejdź do płatności” w koszyku zamówienia. Klient zobowiązany jest wybrać jeden z proponowanych sposobów płatności wskazanych w formularzu zamówienia. - Płatności realizowane przez podmioty trzecie:
a) Skorzystanie z niektórych sposobów płatności może wymagać zawarcia przez Klienta odrębnej umowy z pośrednikiem płatności.
b) Sprzedawca nie jest stroną tych umów, a jedynie udostępnia dane osobowe Klienta pośrednikowi płatności w zakresie niezbędnym do realizacji transakcji. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. - Koszty związane z płatnością:
a) Koszt płatności może różnić się w zależności od wybranej przez Klienta metody płatności.
b) Klient jest informowany o całkowitym koszcie płatności przed złożeniem zamówienia, zgodnie z §3 Regulaminu.
c) Aktualne informacje o kosztach płatności są dostępne przez cały czas na witrynie Sklepu. - Wystawienie faktury VAT:
Niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży / po dokonaniu wysyłki Towaru, Sprzedawca wystawia Klientowi fakturę VAT dokumentującą całą transakcję. Faktura jest wysyłana w wersji elektronicznej na adres e-mail Klienta wskazany w zamówieniu. Klient akceptuje otrzymanie faktury w formie elektronicznej.” - Opóźnienie w płatności:
W przypadku braku zaksięgowania płatności w terminie 7 dni od złożenia zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia i poinformowania Klienta o tym fakcie drogą elektroniczną.
5 Realizacja zamówienia i dostawa Towarów
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia:
Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia Klienta niezwłocznie po uznaniu zapłaty za Towary na swym rachunku bankowym. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu środków. - Wybór sposobu dostawy i adres dostawy:
a) Sposób dostawy oraz adres, pod którym dostawa będzie dokonana, powinny być określone przez Klienta w formularzu zamówienia
b) Możliwe sposoby dostawy to: odbiór osobiście w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: ul. Paderewskiego 7, 43-300 Bielsko-Biała; dostawa za pośrednictwem usług podmiotów trzecich wymienionych przez Sprzedawcę w formularzu zamówienia.
c) W przypadku wybrania dostawy innej niż odbiór osobisty Klient zobowiązany jest wskazać adres, pod którym dostawa ma zostać zrealizowana, podczas składania zamówienia, w formularzu zamówienia. Adres dostawy musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca nie realizuje dostaw poza granice Polski. - Realizacja dostawy (inne niż odbiór osobisty):
a) Dostawa odbywa się za pośrednictwem usług podmiotów trzecich (przewoźników) wskazanych przez Sprzedawcę w formularzu „Opcje wysyłki”.
b) Sprzedawca udostępnia dane osobowe Klienta przewoźnikowi wyłącznie w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. - Koszty dostawy:
a) Koszt dostawy zależy od wybranego sposobu dostawy. Klient jest informowany o dokładnych kosztach dostawy przed złożeniem zamówienia, zgodnie z §3.
b) Aktualne informacje o dostępnych metodach dostawy i ich kosztach są stale dostępne na witrynie Sklepu. - Czas realizacji zamówienia:
a) Czas realizacji zamówienia obejmuje czas przekazania Towaru przewoźnikowi przez Sprzedawcę oraz czas dostawy przez przewoźnika do Klienta.
b) Sprzedawca zobowiązuje się przekazać Towary przewoźnikowi w terminie do 48 godzin roboczych od zaksięgowania wpłaty na swoim rachunku bankowym, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
c) Czas dostawy do Klienta zależy od wybranego sposobu dostawy i wskazany jest w opisie opcji dostawy podczas składania zamówienia. - Opóźnienia w realizacji zamówienia:
a) W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w terminie określonym w ust. 5, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przewidywanym nowym terminie realizacji.
b) Klient ma prawo zaakceptować nowy termin realizacji lub odstąpić od umowy sprzedaży. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Klienta w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji, uznaje się, że Klient akceptuje nowy termin realizacji. - Odbiór przesyłki:
a) Klienci są proszeni o sprawdzenie stanu przesyłki w obecności kuriera.
b) W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub braków w przesyłce, Klient ma prawo odmówić jej przyjęcia i sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
c) Sprzedawca oświadcza, że wykonanie powyższych czynności nie jest obowiązkiem Klienta i nie wpływa na jego prawa wynikające z przepisów o rękojmi za wady. - Ograniczenia dotyczące dostawy:
a) Adres dostawy towaru powinien znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
b) Sprzedawca zastrzega, że nie realizuje dostaw na adresy znajdujące się poza granicami Polski.
§6 Odpowiedzialność za wady
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Konsumentów i Indywidualnych Przedsiębiorców:
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towarów wobec Konsumentów i Indywidualnych Przedsiębiorców na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności w przepisach rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta z dnia 10 listopada 2024 roku (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) oraz Kodeksu cywilnego. - Odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców:
W przypadku Kupujących będących Przedsiębiorcami, z wyłączeniem Indywidualnych Przedsiębiorców, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towarów jest wyłączona, stosownie do art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. - Sposoby składania reklamacji:
a) Klient może zgłosić reklamację w związku z wadami Towarów, korzystając z następujących sposobów:- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@favorite.pl,
- w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: Befaszczot sp. z o.o., ul. Paderewskiego 7, 43-300 Bielsko-Biała.
b) Sprzedawca zaleca, aby w treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient, w miarę możliwości, podał następujące informacje:
i. numer faktury wystawionej w odniesieniu do towaru, którego dotyczy reklamacja,
ii. opis wady, w tym: na czym wada polega, kiedy się ujawniła,
iii. oczekiwany sposób rozwiązania reklamacji (np. naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy).
Brak któregokolwiek z powyższych elementów nie uniemożliwia rozpatrzenia reklamacji, lecz może opóźnić proces jej rozpatrzenia.
- Obowiązki Klienta w ramach rękojmi:
Klient korzystający z uprawnień wynikających z rękojmi zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na koszt Sprzedawcy na adres:
Befaszczot sp. z o.o., ul. Paderewskiego 7, 43-300 Bielsko-Biała
z dopiskiem „ZWROT SKLEP FAVORITE”. - Rozpatrzenie reklamacji:
a) Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie reklamacyjne w terminie do 14 dni od dnia jego otrzymania.
b) W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga uzupełnienia zgłoszenia o dodatkowe informacje lub dokumenty, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o konieczności ich dostarczenia. - Zwrot Towarów i kosztów:
a) W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedawca zobowiązuje się:- do wymiany Towaru na nowy, jego naprawy, lub zwrotu uiszczonej przez Klienta ceny, zgodnie z żądaniem Klienta,
- do zwrotu kosztów dostarczenia wadliwego Towaru, jeśli takie koszty zostały poniesione przez Klienta.
b) Zwrot kosztów realizowany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Wyłączenia odpowiedzialności:
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady Towarów wynikające z:
a) niewłaściwego użytkowania, przechowywania lub konserwacji Towaru przez Klienta,
b) naturalnego zużycia Towaru podczas jego prawidłowego użytkowania.
§ 7 Prawo odstąpienia
- Prawo odstąpienia od umowy:
Klient, będący Konsumentem lub Indywidualnym Przedsiębiorcą, ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia wynosi 14 dni i rozpoczyna się od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik, weszła w posiadanie Towaru. - Odstąpienie od umowy obejmującej wiele rzeczy:
W przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin odstąpienia wynosi 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy. - Zachowanie terminu do odstąpienia:
Aby zachować termin do odstąpienia, wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie o odstąpieniu przed jego upływem. - Sposoby złożenia oświadczenia o odstąpieniu:
a) Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu na piśmie lub w formie elektronicznej, w szczególności:- za pomocą formularza odstąpienia dostępnego na stronie Sklepu,
- poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@favorite.pl,
- w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: ul. Paderewskiego 7, 43-300 Bielsko-Biała.
b) Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu na trwałym nośniku.
- Zwrot Towaru przez Klienta:
Klient powinien zwrócić Towar na adres Sprzedawcy: ul. Paderewskiego 7, 43-300 Bielsko-Biała, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeśli Towar zostanie odesłany przed jego upływem. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. - Zwrot płatności przez Sprzedawcę:
a) Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
b) Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient zgodzi się na inne rozwiązanie. - Wstrzymanie zwrotu płatności:
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania zwrotu płatności do czasu faktycznego otrzymania zwracanego Towaru i jego weryfikacji. W szczególności, w przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę jakichkolwiek wątpliwości co do zgodności zwróconego Towaru z zamówieniem, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia sprawy. - Odpowiedzialność Klienta za zmniejszenie wartości Towaru:
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do proporcjonalnego obniżenia zwracanej kwoty w przypadku zmniejszenia wartości Towaru. - Wyłączenie prawa odstąpienia:
Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym w szczególności, gdy:
a) Towar został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu i po jego otwarciu nie można go zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
b) przedmiotem umowy jest Towar wykonany na specjalne zamówienie Klienta lub dostosowany do jego indywidualnych potrzeb.
§ 8 Wymagania techniczne, zakaz umieszczania treści bezprawnych, reklamacje na działalność Sklepu
- Świadczenie usług drogą elektroniczną:
Sprzedawca świadczy Klientom za pośrednictwem Sklepu usługi drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.). Usługi te obejmują:
a) możliwość przeglądania zawartości Sklepu,
b) dokonywanie zakupów Towarów za pośrednictwem Sklepu,
c) rejestrację i utrzymywanie Konta Klienta,
d) przesyłanie informacji handlowych (newsletter) w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta,
e) inne funkcjonalności udostępnione przez Sprzedawcę w ramach Sklepu. - Wymagania techniczne:
W celu korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, Klient powinien dysponować:
a) urządzeniem z dostępem do Internetu,
b) przeglądarką internetową umożliwiającą wyświetlanie stron internetowych,
c) aktywnym adresem poczty elektronicznej. - Korzystanie z podmiotów trzecich:
a) W ramach Sklepu Sprzedawca korzysta z usług podmiotów trzecich w celu zapewnienia funkcjonalności, analityki i automatyzacji działań marketingowych, w tym:- usług kurierskich i płatniczych,
- narzędzi analitycznych i marketingowych, takich jak Google Analytics, Google Ads, oraz Facebook Pixel,
- oprogramowania do automatyzacji marketingu, jeśli zostanie wdrożone w przyszłości.
b) Sprzedawca zapewnia, że przetwarzanie danych osobowych przez podmioty trzecie odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z RODO.
- Profilowanie i automatyzacja marketingu:
a) W celu dostosowania treści marketingowych do zainteresowań Klientów, Sprzedawca może stosować profilowanie, które odbywa się za pomocą narzędzi wskazanych w ust. 3.
b) Profilowanie polega na automatycznej analizie danych Klientów, takich jak historia zakupów, odwiedzane podstrony lub kliknięcia w reklamy, w celu przedstawienia bardziej dopasowanych ofert.
c) Klient ma prawo do sprzeciwu wobec profilowania w dowolnym momencie, przesyłając swoje oświadczenie na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@favorite.pl. - Zakaz umieszczania treści bezprawnych:
Klient zobowiązuje się do nieumieszczania w Sklepie treści o charakterze bezprawnym, w tym:
a) treści naruszających prawa osób trzecich (np. prawa autorskie),
b) treści propagujących przemoc, nienawiść, pornografię, lub naruszających dobre obyczaje,
c) treści wulgarnych, zniesławiających lub obraźliwych,
d) treści mogących naruszać wizerunek Sklepu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia treści niezgodnych z Regulaminem lub przepisami prawa. - Reklamacje dotyczące działania Sklepu:
Klient ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@favorite.pl. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od ich otrzymania, a odpowiedź zostanie przekazana na adres e-mail Klienta. - Regulamin świadczenia usług:
Niniejszy paragraf stanowi regulamin usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i jest stale dostępny na witrynie Sklepu. - Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych:
a) Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych podczas rejestracji lub składania zamówienia.
b) Wyrażenie zgody jest dobrowolne i nie warunkuje możliwości korzystania z usług Sklepu.
c) Klient ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.
§ 9 Dane osobowe
- Administrator danych osobowych:
Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca, którego dane zostały wskazane w §1 powyżej. Klient może nawiązać kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem numeru telefonu: +48 603 871 762 lub poczty elektronicznej: sklep@favorite.pl. - Zasady przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub zgodnie z innymi obowiązującymi przepisami prawa. - Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w następujących celach:
a) Realizacja umowy:
Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, umowy sprzedaży lub innych umów zawartych zgodnie z Regulaminem, w tym obsługi zamówień. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
b) Obowiązki prawne:
Przetwarzanie danych w celu realizacji obowiązków prawnych, np. prowadzenia dokumentacji księgowej. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
c) Prawnie uzasadniony interes:
Przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, tworzenia analiz i statystyk, optymalizacji funkcjonowania Sklepu oraz dochodzenia roszczeń. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
d) Zgoda Klienta:
Przetwarzanie danych osobowych w zakresie określonym przez wyrażoną zgodę Klienta, np. na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. - Profilowanie:
a) Sprzedawca może stosować profilowanie w celach marketingowych, w szczególności za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel lub oprogramowania do automatyzacji marketingu.
b) Profilowanie polega na analizie danych Klienta (np. historia zakupów, aktywność na stronie internetowej) w celu dostosowania treści marketingowych do jego preferencji.
c) Klient ma prawo sprzeciwić się profilowaniu w dowolnym momencie, przesyłając odpowiednie oświadczenie na adres: sklep@favorite.pl. - Dobrowolność podania danych:
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia umowy sprzedaży lub świadczenia innych usług oferowanych przez Sprzedawcę. - Udostępnianie danych podmiotom trzecim:
Dane osobowe Klienta mogą być udostępniane podmiotom trzecim w zakresie niezbędnym do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. Odbiorcami danych mogą być:
a) podmioty obsługujące infrastrukturę IT Sprzedawcy,
b) kurierzy i przewoźnicy realizujący dostawę Towarów,
c) operatorzy płatności i banki obsługujące transakcje,
d) agencje marketingowe i podmioty wspierające działania reklamowe, w tym narzędzia analityczne i marketingowe (Google, Facebook),
e) audytorzy, doradcy prawni i księgowi.
Sprzedawca zapewnia, że wszystkie podmioty przetwarzające dane Klienta działają zgodnie z RODO. - Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy:
Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, chyba że korzystanie z narzędzi takich jak Google lub Facebook wymaga takiego transferu. W takim przypadku dane będą chronione zgodnie z mechanizmami zgodności określonymi w RODO, takimi jak standardowe klauzule umowne. - Prawa Klienta:
Klient ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) sprostowania danych,
c) usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych do innego administratora,
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych, w tym profilowania. - Prawo do skargi:
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). - Okres przetwarzania danych:
Dane osobowe Klienta będą przechowywane:
a) przez okres obowiązywania umowy zawartej ze Sprzedawcą,
b) przez czas wynikający z obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie dokumentacji księgowej),
c) w przypadku przetwarzania na podstawie zgody – do momentu jej cofnięcia.
§ 10 Zmiany regulaminu
- Prawo do zmiany Regulaminu:
Sprzedawcy przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w tym jego załączników) z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w szczególności:
a) zmianę funkcjonalności Sklepu,
b) zmianę obowiązujących przepisów prawa lub nałożenie nowych obowiązków prawnych na Sprzedawcę,
c) zmianę profilu działalności Sprzedawcy,
d) zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń (towarów lub usług) oferowanych za pośrednictwem Sklepu, bądź też sposobu realizacji tych świadczeń. - Powiadomienie o zmianach:
Kupujący, którzy dokonali rejestracji i założyli Konto, zostaną poinformowani o zmianach Regulaminu w sposób wyraźny i czytelny. Informacja ta zostanie przekazana:
a) podczas pierwszego logowania po wprowadzeniu zmian lub,
b) w formie odrębnego powiadomienia elektronicznego na adres e-mail przypisany do Konta Klienta. - Prawo Kupującego w przypadku braku akceptacji zmian:
W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Kupujący może przesłać Sprzedawcy stosowne oświadczenie, co skutkuje niezwłocznym usunięciem Konta. - Zachowanie praw nabytych:
Wprowadzone zmiany Regulaminu nie naruszają praw nabytych przez Kupujących przed ich wejściem w życie. Złożone przed tym terminem Zamówienia będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Prawo właściwe:
Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu, a także dla wszelkich umów zawartych w jego wykonaniu (w tym zwłaszcza umów sprzedaży Towarów), jest prawo polskie. - Zastosowanie przepisów kraju stałego pobytu Klienta:
W przypadku Klientów, będących Konsumentami lub Indywidualnymi Przedsiębiorcami, których miejsce stałego pobytu znajduje się na terenie Unii Europejskiej (z wyłączeniem Danii), ale poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – ust. 1 stosuje się w takim zakresie, w jakim nie wyłącza zastosowania przepisów obowiązujących w państwie stałego pobytu Klienta, których nie można wyłączyć w drodze umowy (zob. art. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych [Rzym I, Dz.U.UE.L.2008.177.6]). - Platforma ODR:
Komisja Europejska, od 15 lutego 2016 r., pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, udostępnia platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, jako potencjalny punkt kontaktu w tych sprawach, to: sklep@favorite.